Follow Us

Namai Anaknya Muhammad Putra Naruto, Komedian Ini Dikritik Netizen

Alvin Bahar - Kamis, 16 Februari 2017 | 12:00
Shah Tapaw dan sang anak.
Alvin Bahar

Shah Tapaw dan sang anak.

Seorang pelawak bernama Shah Tapaw bikin lawakan yang nggak bakal ada yang mau niru. Komedian asal Malaysia ini namai anaknya Muhammad Putra Naruto! Lewat Instagram, ia mengumumkan kelahiran putranya tersebut.

Sambutan netizen ternyata bukan gelak tawa. Banyak yang mengkritik pemilik akun @shahsulaiman90 itu gara-gara beri nama unik ke sang putra.

"You may think that this is funny and rare. But yet the circumstances is on your son. Blame yourself if one day he's having bad depression coz evrybody keep laughing at his name. This is not cool,” tulis akun @jieraaghazalyy.

Muhammad Putra Naruto
"Tak kesian kan anak ke? Tak fikir masa depan anak ke? Jangan wujudkan budaya pelik, now dah 2017,” tambah akun @farahnajihah_.

Namun, Naruto ternyata bukan nama asli putranya. Dikutip dari mediahiburan.my, Shah ngaku ia mengedit nama asli anaknya yang tertera jadi Naruto.

"Sebenarnya perkara yang dikongsi oleh saya itu tidak betul. Gambar tersebut telah pun di edit dan ia hanyalah gurauan semata-mata dikalangan adik-beradik saya," katanya.

Nama asli sang anak adalah Muhammad Putra Iyyad Bin Mohd Shah Rizal, lahir pada 12 Februari lalu. Ah, ada-ada saja ya!

Yang asli begini nih...

Editor : Alvin Bahar

Baca Lainnya

PROMOTED CONTENT

Latest